понеділок, 13 квітня 2020 р.

ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

 1.Інструкція з безпеки життєдіяльності поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу під час перебування на карантині.
Вимоги безпеки життєдіяльності  під час карантину
2.1. Під час карантину, перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, потрібно чітко виконувати правила дорожнього руху:
2.1.1. Рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку, обережно по слизькій дорозі, особливо під час ожеледиці. Взуття має бути зручним, підбори – низькими;
2.1.2. За межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
2.1.3. Переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а за їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
2.1.4. У місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
2.1.5 Виходячи на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнитись, що не наближаються інші транспорті засоби, бути особливо уважним і обережним при прослуховуванні плеєра через навушники та при використанні одягу з капюшоном;
2.1.6. Чекати на транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупинках), тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
2.1.7. У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору, чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу проїжджої частини або негайно залишити її;
2.1.8. Категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом або встановленими місцями;
2.1.9. Користуючись транспортним засобом, необхідно сидіти або стояти тільки в призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інше пристосування.
2.2. Під час карантину, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, приміщеннях, транспорті, необхідно  чітко виконувати правила пожежної безпеки:
2.2.1. Не брати з собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу ;
2.2.2. Користуватися газовою плитою тільки зі спеціалізованим електричним приладом для вмикання;
2.2.3. Заборонено застосовувати горючі матеріали, зберігати бензин, газ та інші легкозаймисті горючі рідини, приносити їх до приміщення;
2.2.4. У жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці ніякі незнайому чи чужу побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах – це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;
не можна наближатися до електроприладів, музичної апаратури, які живляться струмом. Користуватися електроприладами тільки сухими руками. У разі виявлення обірваних проводів, неізольованої проводки, іскріння проводки, негайно повідомити про це дорослому;
2.2.5. Не збиратися біля проходів у громадських установах, входах та виходах, у приміщеннях вестибюлю;
2.2.6. У разі пожежної небезпеки – наявності вогню, іскріння, диму – негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Викликати службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, свій номер телефону;
2.2.7. При появі запаху газу в квартирі у жодному разі не вмикати електроприлади, не користуватися стаціонарним чи мобільним телефоном, відчинити вікна, двері, перевірити приміщення, вимкнути газову плиту й вийти з приміщення;
2.2.8. Негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону, назвавши своє ім’я, прізвище, коротко описавши ситуацію й залишивши свій номер телефону.
2.3. Під час карантину, перебуваючи вдома, на вулиці, в спеціалізованих установах, громадських місцях, приміщеннях, транспорті тощо необхідно  чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо:
2.3.1. Категорично заборонено наближатися й перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих напівзруйнованих будівель для запобігання обрушень будівельних матеріалів і попередження травм;
2.3.3. Категорично заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, стимулятори; заборонено брати в руки, нюхати, їсти незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння; пересуватися обережно, спокійно. На вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи відкритий каналізаційний люк, не травмуватися через ожеледь;
2.3.4. Не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – такі проводи ще можуть бути підживлені електрострумом;
2.3.5. Не підходити до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами – можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень за 5 м;
2.3.6. Бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки чи атракціони, турніки, прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших;
2.3.7. Не виходити на дах багатоповерхівки;
2.3.8. Не підходити до відчинених вікон, не спиратися на перила, парапети сходинок , щоб уникнути падіння;
2.3.9. Не спускатися в підвали будинків чи інші підземні ходи – там може бути отруйний газ;
2.3.10. Не вступати в контакт із незнайомими тваринами для запобігання укусів від хворих на сказ тварин.  
2.4. Учні повинні виконувати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, у друзів, на молодіжних дискотеках, у замкнутих приміщеннях:
2.4.1. Не розмовляти й не вступати в контакт із незнайомцями, у жодному разі не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;
2.4.2. Не підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони запитують дорогу. Краще відповісти, що не знаєте, і швидко йти геть;
слід триматися подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травм;
не заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми;
2.4.3. Слід одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець провокує якісь дії щодо вас. Бути уважним, оглядатися й перевіряти, чи не слідує за вами хтось під час проходу провулків, підземних переходів між домами й тунелями. Якщо за вами хтось іде, зупинитися й відійти у сторону, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;
2.4.4. Не вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень.  
2.5. Надзвичайно важливо під час карантину виконувати правила з запобігання захворювань на грип, інфекційні та кишкові захворювання тощо:
2.5.1. При нездужанні не виходити з дому, щоб не заразити інших людей, викликати лікаря;
2.5.2. Хворому виділити окреме ліжко, посуд, білизну; приміщення постійно провітрювати;
2.5.3. У разі контакту із хворим одягати марлеву маску;
2.5.4. Хворому слід дотримуватися постільного режиму;
2.5.5. Перед їжею мити руки з милом;
2.5.6. Не їсти брудних овочів та фруктів, ретельно їх мити перед вживанням;
2.5.7. Не вживати самостійно медичних медикаментів чи препаратів, не рекомендованих лікарем;
2.5.8. Якщо ви погано почуваєтеся, а поряд нікого немає, слід викликати швидку медичну допомогу за номером 103, описавши свій стан, назвавши номер свого телефону, домашню адресу, прізвище, ім’я, а також зателефонувати батькам.
Вимоги безпеки життєдіяльності при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації
3.1. Не панікувати, не кричати, не метушитися, чітко й спокійно виконувати вказівки працівників правоохоронних органів.
3.2. Зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого перебування.
3.3. Якщо ситуація вийшла з-під контролю, слід зателефонувати до служб екстреної допомоги за телефонами:
101 – пожежна охорона;
102 – міліція;
103 – швидка медична допомога;
104 – газова служба, коротко описати ситуацію, назвати адресу, де відбулася надзвичайна ситуація, а також своє прізвище, ім’я, номер свого телефону.
3.4. За можливості варто залишити небезпечну територію.
_____________________________________________________________________________


Як цікаво та з користю провести час разом з малюками під час вимушених карантинних заходів.
Міністерство освіти і науки України запрошує батьків дітей дошкільного віку скористатись інформацією щодо надання дистанційних освітніх послуг закладами освіти, як з користю організувати дозвілля малюків вдома та ознайомитись з рекомендаціями ЮНІСЕФ.



Організація дистанційного навчання
у закладі дошкільної освіти

12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу. Тож перед батьками і педагогами постало питання, як забезпечити дітям дошкільного віку освітній процес у цей час.
 Міністерство освіти і науки України сформулювало рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (листи МОН: від 11.03.2020 № 1/9-154, від 13.03.2020 № 1/9-161).
Наказом від 16.03.2020 за № 406 передбачено організаційні заходи для запобігання  поширенню коронавірусу COVID – 19 в закладах освіти, що функціонують на території України.
Всім освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту  та спілкуватись з педагогами за допомогою дистанційних технологій.
Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України «Про освіту» керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.
При запровадженні дистанційної роботи закладу дошкільної освіти керівник видає відповідний наказ «Про запровадження дистанційної роботи на період карантину».
Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення                              від інфекційних хвороб», постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 та з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 наказом по закладу дошкільної освіти запроваджується:
1. Дистанційна робота вдома педагогічним працівникам, а також працівникам (бухгалтерії, відділу кадрів….тощо – за можливості ) закладу освіти.
2. Упродовж робочого часу, визначеного графіка, працівники зобов’язані:
-  виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором,
-  відповідати на дзвінки керівника;
-  перевіряти електронну пошту та оперативно відповідати на листи;
-  організувати та проводити за розпорядженням керівника освітній              -  процес за допомогою дистанційних технологій;
-  складати або корегувати плани роботи, готувати  матеріали щодо роботи з батьками (презентації, рекомендації щодо організації розпорядку дня дитини та організації освітньої діяльності),
- писати конспекти занять відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку;
-  викладати матеріал під час скайп-конференцій,  спілкування у групі по вайберу, вотсапу, через електронну пошту, надсилати опитувальники для батьків тощо.
На карантині опинились не лише діти, а й деякі батьки, тому вкрай важливо педагогам закладу дошкільної освіти підтримувати зв’язок із батьками, допомогти їм організувати найкращий садочок у себе вдома.
Згідно із частиною другою статті 30 Закону України «Про освіту» заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, зобов’язані забезпечувати на своїх веб-сайтах (у разі їх відсутності - на веб-сайтах своїх засновників) відкритий доступ до інформації та документів (освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою, інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства).
В роботі з батьками  вихователь-методист та  вихователі публікують рекомендації на онлайн-ресурсах.

Яку діяльність запропонувати дошкільнику:
                    Ігрова
 Гра завжди бажана для дитини. Вона створює позитивний емоційний настрій, на якому всі психічні процеси протікають активно. Ігрова діяльність сприяє і розвитку в дитини навичок, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим.
Наприклад, у різних сюжетно-рольових іграх дитина має змогу багаторазово моделювати й закріплювати послідовність прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання (ляльки) тощо.

         Трудова
У дошкільників є бажання самостійно діяти з предметами зі «світу дорослих» — мити посуд, накривати на стіл, підмітати тощо. Тож малюкам неодмінно слід давати посильні трудові доручення. Для дітей це спосіб самоствердження, втілення своїх бажань і можливостей.
У старшому дошкільному віці у дітей з’являється почуття відповідальності за свою роботу, а також новий мотив діяльності — зробити для інших. Дитина проявляє ініціативу, у неї з’являється об’єктивна самооцінка. У цей період діти навчаються працювати разом, розподіляти між собою обов’язки, домовлятися, здійснювати дії так, щоб інший міг їх успішно продовжувати. Залучати дітей до побутової праці важливо, бо під час такої діяльності між дитиною і дорослим встановлюються стосунки реальної взаємодопомоги, координації дій, розподілу обов’язків. Зароджуючись у дошкільному віці, ці стосунки розвиваються й надалі.

      Художньо-продуктивна
У різних видах художньо-продуктивної діяльності формується незалежність дитини від дорослого, прагнення до пошуку адекватних засобів самовираження. Дошкільники мають змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності.


Міністерство освіти і науки України
 запрошує батьків цікаво та з користю
провести час разом з малюками

1. Разом робіть зарядку
Сидячи вдома на карантині можна більше часу приділити дітям і навчити їх (та й себе) гарним звичкам. Заняття фізичними вправами – одна з них. Тим паче, на час карантину спортивні та фітнес-зали закриті, а діти не відвідують заняття фізкультури. 
Наприклад, такі зарядки – під музику та з піснями – є на каналі “З любов’ю до дітей”.
Насправді в Мережі можна знайти багато прикладів вправ для занять з дітьми. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних, як на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving», та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga». Головне – бажання. 
Руханки і фізкультхвилинки для дітей:

2. Дивіться ютуб-канал «Цікава наука»


3. Влаштуйте «сімейні» 3D-тури музеями України
Музеї України просто неба
Національний музей природознавства:

4. Художники – дітям
Ніно Чакветадзе 
Катерини Дуднік  
Наталія Дерев'янко  
 Вікторія Проців 
Бурштинові барви Ramunas Naumavicius 

5. Слухайте казки народів світу, озвучені відомими українцями

До кожної казки цього проєкту є ілюстрації, які зробили Женя Гайдамака і Маша Фоя. Ці картинки можна завантажити та розмалювати разом з дитиною.

6. Розвиваючі ігри з малюками
Цікаві ігри для дошкільнят з тваринами
Розвиваючі ігри для дітей по скайпу
Розвиваючі ігри для дітей 3-4 років
Сайт «Розвивайка» (для дітей 3-4 років)http://www.kidmade.com.ua/ukr/article/rozvivajuchi-igri-dlja-ditej-vid-3-do-4-rokiv.html
Дидактичні ігри «Який малюнок наступний» https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/
Цікава математика для дошкільнят. 

Вчимо скоромовки

Незвичні способи малювання

Знайомимося з порами року та назвами місяців

Розвиваючі мовні ігри для дітей 3-5 років
Розвиваючі ігри-вікторини дітей 3-5 років
Логічні ігри на розвиток міркування та кмітливості дітей 3-4 років
«Family Простір»: Чим зайняти малечу вдома? Цікаві ігри та розваги для дитини
Розвиваючі ігри для дітей: ТОП-10 корисних розваг
3 корисні гри на Android для дошкільнят. Та трохи про ігри дітей на планшеті
                                            
7. Виготовляємо цікаві саморобки разом з дітьми
Цікаві саморобки з паперу
Орігамі метелик для дітей
Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу.
Цікаві поробки квітів з паперу
Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми
Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня
https://dityinfo.com/dozvillya/pishemo-pisanki-z-ditmi.html
Листівкарство або кардмейкінг – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість  технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення
Майстер-класи для дітей
Програма «Недільний сніданок» пропонує майстер-класи для дітей і батьків: малюємо долонями. Повний випуск програми дивіться за посиланням:

8. Ліпимо з пластиліном:
Пластилін своїми руками:
Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто плейдо за таким рецептом:
  • 1 склянка борошна
  • 1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)
  • 2 ст. ложки рослинної олії
  • 1 склянка окропу
  • 2 ст. ложки соку лимона
  • харчовий барвник
Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.
9. Готуємо разом з дітьми
Готуємо з дитиною: 5 рецептів для надсмачних канікул
Готуємо з дитиною. 7 простих рецептів для будь якого віку

10. Мультики українською мовою
Мультик, який навчить дітей назві пальців на руках
Підпишіться − https://goo.gl/uY3Q66 і дивіться наші нові відео − https://goo.gl/mseVQ6. Щоб отримувати сповіщення про нові відео − натисніть дзвіночок поруч з кнопкою підписатися.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ  27.04.2020р. Загальні положення  1.Інструкція з безпеки життєдіяльності поши...