На допомогу педагогу - початківцю


22.04.2020


Положення про наставництво

1. Загальні положення
1.1. Наставництво — це одна з форм підвищення кваліфікації молодих вихователів, які мають стаж роботи до трьох років або потребують методичної допомоги, та новопризначених вихователів навчального закладу.
1.2. Наставник у навчальному закладі — людина з високою творчою активністю, зі своїм баченням проблем навчально-виховного процесу, з високими результатами особистої практичної діяльності.
1.3. Результатом методичної роботи наставника є формування творчої активності, розвитку ініціативи молодого педагога, підвищення його авторитету.
2. Завдання та напрями діяльності
2.1. Основними завданнями наставника навчального закладу є планування та здійснення заходів разом із молодим (малодосвідченим або новопризначеним) вихователем (далі — молодим спеціалістом), а саме:
  • планування та здійснення разом із молодим спеціалістом заходів із поглиблення його педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;
  • поглиблення науково-теоретичної підготовки та методики роботи, поповнення знань із психолого-педагогічного напрямку діяльності;
  • допомога молодому спеціалісту в розв’язанні конкретних проблем щодо методики виховної роботи.
2.2. Основні напрями роботи наставника  закладу освіти:
  • організація індивідуальних консультацій, занять, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей занять, виховних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів під керівництвом наставника;
  • взаємовідвідування занять та освітніх заходів із обов’язковим подальшими обговоренням та корекцією діяльності молодого спеціаліста;
  • участь в методоб’єднаннях;
  • консультування молодого спеціаліста щодо організації освітнього процесу.
3. Організація роботи
3.1. Наставників молодих спеціалістів призначають наказом по закладу освіти.
3.2. Роботу наставників контролює вихователь-методист або педагог, до посадових обов’язків якого включено цей напрям роботи.
4. Права та обов’язки наставника
4.1. Наставник має право вносити корективи та давати поради щодо методики проведення занять та узгодження планів.
4.2. У разі потреби має право на незаплановане відвідування занять, або інших навчально-виховних заходів, режимних моментів.
4.3. Наставник зобов’язаний надати молодому спеціалісту методичну допомогу щодо складання календарних планів.
5. Права та обов’язки молодого спеціаліста
5.1. Молодий спеціаліст має право звернутися за порадою чи допомогою до наставника, вихователя-методиста, або завідувача ЗДО.
5.2. Молодий спеціаліст зобов’язаний:
  • виконувати основні положення спільного плану взаємодії з наставником;
  • відвідувати семінари, тренінги, майстер-класи, які проводять вихователі навчального закладу;
  • опановувати методику виховання, вивчати досвід педагога-наставника, інших колег.
6. Документація
Педагог-наставник разом із молодим спеціалістом розробляють та систематично ведуть таку документацію:
  • плани, конспекти занять;
  • план самоосвіти молодого спеціаліста;
  • план відвідування молодим спеціалістом семінарів, тренінгів, практикумів, майстер-класів тощо;
  • матеріали самоаналізу та самооцінки особистої діяльності молодого спеціаліста.

14.04.2020

Професія - вихователь дитячого садка !

Коли людина, юнак або дівчина, підходять до того віку, коли настає пора визначення життєвих пріоритетів, меж і цілей, настає дуже важливий життєвий період, коли від зробленого вибору залежить все подальше життя. Зазвичай до вибору професій люди підходять дуже серйозно.
Існують тисячі професій, вони різні і, відповідно, по-різному оплачуються. Зараз дуже популярно серед молоді переступати через свої інтереси та здібності і отримувати ту освіту, яку їм доступно або яка гарантує їм подальше працевлаштування.
Але залишилися ще й ті "романтики", які крізь усі поради і заборони вміють зберегти своє справжнє покликання і призначення. Вони йдуть до своєї мети крізь численні перепони, і, врешті-решт, домагаються свого. Це щасливі люди. Вони цінують щастя інших більше свого матеріального благополуччя.
Безсумнівно, професія вихователя дитячого саду - професія для справжніх романтиків! Вона не дуже користується популярністю серед сучасної молоді. Адже праця вихователя величезна, а зарплата дуже маленька. Але давайте все ж поговоримо про тих щасливих людей, які вирішили присвятити своє життя вихованню дітей.
Є такі щасливі професії, які викликають у оточуючих людей якийсь захват. Медсестра уособлює милосердя, перша вчителька - найсвітліші спогади, а вихователька дитячого саду - доброту й увагу, другу маму.
Коли людина починає опановувати дошкільну премудрість, вона дивується, як багато потрібно для роботи з дітьми, яка непосвяченим здається зовсім простою. Справді, хто не зуміє доглянути за дитиною, нагодувати, погуляти, казку почитати, по голівці погладити?
Виявляється, цього мало. Крім знань і умінь потрібно зуміти закохувати в себе дітей. А вже потім, коли зав'яжеться "роман", починається справжня робота ...
Діти закохуються легко, але утримати їх любов надзвичайно важко: їм необхідна взаємність. Нерозділене почуття в дошкільні роки випаровується миттєво, без сліду. Любов до дітей нічим не підміниш - різницю вони вловлюють відразу ж. І найголовніше - вихователька повинна бути гідна любові, не викликати у дітей розчарування, інакше все пропало. Як важко бути у формі постійно, під поглядами діточок, які все помічають . Вони дуже спостережливі, ці дошкільнята.
І все ж це дивна професія! Робота з дітьми дає можливість людині проявити все найкраще, що в ньому закладено: і душевні якості, і здібності.
З душевними якостями зрозуміло, а от здібності ... Дуже часто ці здібності є, але не завжди в тих масштабах, щоб вийти з ними на "велику сцену": співаєш, але голос не звучний; пишеш вірші, але не такі, щоб їх можна було друкувати; вишиваєш, але не для того, щоб потім виставляти свої роботи на продаж . А в дитячому садку всі ці скромні таланти вихователь може реалізувати, адже діти - найгуманніші судді. Вони захоплюються всім, чого не вміють робити самі. Усі таланти реалізуються, всі знаходять застосування і доставляють радість не тільки вам і всім оточуючим, а в першу чергу, - дітям. Діти оцінять вірші і розповіді, малюнки і пісні, а головне - саму вашу фантазію, адже вони найбільші в світі фантазери.
Вихователь - дивовижна професія. Ще один її плюс в тому, що вона дає можливість заглянути в країну дитинства, у світ дитини. І хоч "всі ми родом з дитинства ", але ми дуже швидко забуваємо цей чарівний світ, не розуміючи навіть власних дітей. Дитячий світ набагато цікавіший, безмежніший і багатший, ніж світ дорослого. Завдання вихователя - не зруйнувати цю дитячу ілюзорність, а влитися в неї, тобто вихователь повинен розмовляти з дітьми на одній мові, розуміти їх.
І нарешті, хіба багатьом доступно бути коханою, шанованою, зразком для наслідування, ідеалом? Виховательці дитячого садка це цілком доступно, все залежить тільки від неї !

Немає коментарів:

Дописати коментар

ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ  27.04.2020р. Загальні положення  1.Інструкція з безпеки життєдіяльності поши...